Help Center / Returer

Returer

Vad du behöver veta...

Du är välkommen att returnera vad som helst (inom 28 dagar) som beställts från Foxracing.se/.

När du returnerar är det viktigt att tänka på att varorna ska vara i sitt ursprungliga skick, inklusive att de är oanvända, otvättade och i sin originalförpackning med alla originalmärken påsatta. Detta är särskilt viktigt för hjälmar, eftersom etiketterna kan innehålla viktig säkerhetsinformation och inte bör tas bort. För badkläder och intimkläder är det också viktigt att se till att det skyddande innerfodret är intakt, om det är tillämpligt.

Returkostnader (69.99 kr) kommer att dras av från din återbetalning. Dessa kostnader täcker utgifter relaterade till frakt och hantering av logistiska processer som är involverade i behandlingen av returer. Observera att denna avdrag är ett bidrag, där Fox också ger stöd för dessa kostnader.

Förlängd returperiod: Beställningar gjorda mellan den 17 november och den 22 december är berättigade till retur fram till den 20 januari.


Starta en retur

Följ instruktionerna nedan:

  1. Logga in på vår returportal med ditt ordernummer och din e-postadress.
  2. Klicka på "Starta en retur" och välj de artiklar du vill returnera och orsaken till returen. Se till att du väljer rätt artiklar för att få en korrekt återbetalning.
  3. Skriv ut din UPS returetikett och packa dina varor i originalförpackningen för beställningen. Fäst transportörsetiketten ordentligt på utsidan av ditt paket.
  4. Lämna in ditt paket på närmaste UPS Access-plats. Du kan planera en hämtning på UPS webbplats men det kan tillkomma en extra kostnad. Se till att behålla ditt fraktkvitto eftersom kundtjänsten kan kräva det.
  5. Ditt paket kommer att skickas till vårt huvudlager, där det kommer att behandlas inom 3-14 arbetsdagar. Du kommer att informeras via e-post när teamet har behandlat din retur.
Starta en retur

Om du returnerar fler än 5 artiklar, vänligen kontakta kundtjänsten för att undvika att bli blockerad.


Garanti

Reklamation/retur? Använd vår specifika länk för att enkelt begära din förfrågan ( retursidan längst ner). Vårt formulär guidar dig steg för steg och hjälper oss att snabbt lösa ditt problem. Vänligen ange den begärda informationen, inklusive ordernummer och en exakt beskrivning av problemet.

Vårt dedikerade team kommer noggrant att granska din förfrågan och kontakta dig omgående för att informera dig om nästa steg. Vi är fast beslutna att hitta en tillfredsställande lösning.


Utbyten

Vi genomför inga direkta utbyten. Om du vill byta ut en vara ber vi dig vänligen att returnera varan för återbetalning och göra en ny onlinebeställning av ersättningsvaran.

Vi arbetar för närvarande med att inrätta ett bytesprogram och hoppas att det snart kan tas i bruk.


Prisjusteringar

Vi erbjuder inte prisjämförelser eller justeringar. Det pris du ser i vår kundvagn är det slutgiltiga priset. Vi kan inte erbjuda prisjusteringar, återbetalningar eller krediter för prisskillnaden.

Följ våra kanaler så kan du ta del av flashförsäljningar, exklusiva rabatter och tidsbegränsade erbjudanden.


Returpolicy för Mystery Box

Tack för att du handlar hos oss! Vi vill att du ska ha en trevlig upplevelse med ditt köp av Mystery Box. Vänligen se vår returpolicy nedan:

Köp av enskild produkt:

Köpet av en "Mystery Box" betraktas som köp av en enskild produkt. Därför accepteras inte returer av enskilda artiklar som ingår i "Mystery Box" eller storleksändringar.

Skadade eller felaktiga artiklar:

Om du mottar skadade eller felaktiga artiklar i din Mystery Box, vänligen kontakta vår kundsupport inom 48 timmar efter leverans för assistans.

Återbetalningsprocess:

När vi har mottagit hela beställningen i retur, kommer en återbetalning att utfärdas till din ursprungliga betalningsmetod.

Returfrakt:

Returkostnader (6,99 €) kommer att dras av från din återbetalning. Dessa kostnader täcker utgifter relaterade till frakt och hantering av logistiska processer vid behandling av returer. Observera att detta avdrag är ett bidrag, där Fox också bidrar till dessa utgifter. Kunderna är ansvariga för returfraktkostnader om inte returen beror på vårt fel eller om artikeln är defekt.

Kontakta oss:

Om du har några frågor eller behöver ytterligare hjälp med din retur av Mystery Box, tveka inte att kontakta vårt kundsupportteam. Vi är här för att hjälpa till!


Utökad returpolicy

Förlängd returperiod för julen 2023. Du kan begära att dina produkter returneras fram till den 15 januari 2024 för de beställningar som du fått fram till den 31 december (inklusive). För beställningar som du har mottagit från och med den 1 januari 2024 gäller den ordinarie returperioden.